Sağlık açısından ciddi tehlikeleri olan cinsel hastalıkların hızla yayılmasını prezervatif kullanım oranına bağlamak mümkün. Türkiye'de prezervatif kullanımı ile ilgili bir araştırma yapan Safex Prezervatif'in yaptığı araştırma sonuçlarını markanın Genel Müdürü Harun Piltan açıkladı. Sonuçlar hayli dikkat çekici....

Bana bir şey olmaz mantığı prezervatifi kullanımını engelliyor

İngiliz Safex markasının Türkiye Genel Müdürü Harun Piltan Türkiye’de prezervatif kullanımı ile ilgili yaptığı açıklamada  : “Türkiye prezervatif pazarı büyüme eğiliminde ancak hala Avrupa standartlarına ulaşmış değil. Gençler ve öğrenciler prezervatif kullanmayı ekonomik olarak pek tercih etmezken, çalışan ve iyi eğitimli kesim prezervatif kullanma bilincine sahip oldukları halde prezervatif kullanmıyor. Bunun nedenini ise bana bir şey olmaz mantığına bağlıyoruz.” dedi.

Harun Piltan, “Türk erkekleri cinsel hastalıklardan korkuyor ancak buna rağmen prezervatif kullanmak istemiyor. Ne yazık ki ülkemizde bu bilinç oturmadı ve insanlar prezervatif kullanmaktan hoşlanmıyor. Gelişmiş ülkelerde prezervatif olmadan asla cinsel birliktelik düşünülemezken, ülkemizde bu kavramın oturmamış olması talihsizliktir. Kendisine ve sevdiklerine değer veren her yetişkin insanın bu gerçeği kabul etmesi gerekmektedir.” diye konuştu.
Türkiye’de prezervatif kullanım oranının düşük olmasını toplumun kültür seviyesine ve kadının toplumdaki statüsüyle ilişkilendiklerini belirten Piltan, “Malesef ülkemizde kadına karşı şiddet, cinayet ve cinsel suçlar her geçen gün artış gösteriyor ve kadın sağlığı önemsenmiyor. Cinsel hastalıkların bulaşmasıyla kadınlar vajinal kanserler ve kısırlık gibi pek çok ciddi hastalıkla mücadele etmek zorunda kalıyorlar. Sevdiklerimizin sağlığını tehlikeye atmamak için cinsel birleşme sırasında mutlaka prezervatif kullanmak gerekiyor.
Çalışan, eğitimli ve bilinçli kişiler genel olarak prezervatif kullanıyor ama ülkemiz nüfusuna göre gelişmiş ülkeler ortalamasının çok altındayız. Sağlıklı bir cinsel yaşamın kaliteli bir prezervatifle birlikte yaşanması gerektiği gerçeğini bilen her insanın prezervatif kullanması şarttır.” ifadesini kullandı.

Prezervatif sadece doğum kontrol yöntemi değildir

Güvenilir korunma yöntemlerinden biri olan prezervatifi bugün Türkiye'de 4,5 milyon kişi tarafından düzenli olarak kullanıldığına dikkat çeken Piltan, prezervatifin sadece doğum kontrol yöntemi olmadığının altını çiziyor. Ancak Türkiye’de cinsel yolla bulaşan hastalıkların pek bilinmediğini ifade eden Piltan,  “2009 yılı verilerine göre; Türkiye’de 15 ila 45 yaş arasında 33.2 milyon potansiyel tüketici olduğu göz önüne alınırsa bu oran sadece yüzde12’ye denk düşüyor. Diğer yandan nüfusun yüzde 27’si ise hiçbir korunma yöntemine başvurmuyor. Prezervatif kullanıcılarının yüzde 67'si doğum kontrol, yüzde 32'si cinsel yollarla bulaşan hastalıklardan korunma, yüzde 24'ü AIDS'den korunma amaçlı kullanılıyor.” dedi.

Prezervatif satın alan kadınlar yanlış değerlendiriliyor

Türkiye’de prezervatif kullanımı yıl içerisinde aktif kullanıcılar tarafından 6–8 paket tüketilirken, düzensiz kullanıcılar yılda ancak 1–2 paket prezervatif satın aldığını belirten Piltan, “Satılan prezervatiflerin yüzde 90’ı yine aktif kullanıcı kitlesi tarafından alınıyor. Avrupa ülkelerinde kadınlar rahatlıkla prezervatif satın alırken, ülkemizde ise prezervatif satın alan kadınlar yanlış değerlendiriliyor.  Bu yüzden kadınlar prezervatif satın alma konusuna pek sıcak bakmıyorlar.
Prezervatif alımının yüzde 75'ini erkeklerin, yüzde 7'sini kadınların, yüzde 18'ini ise kadın ve erkek birlikte satın alıyor. Her geçen gün büyüyen pazarda bir tüketicinin ortalama prezervatif kullanımı 4 yıl ile sınırlı kalıyor. Türkiye’de bir tüketici ortalama 4 yıl sonra prezervatiften başka bir korunma yöntemine geçiş yapmaktadır. Bunun nedenini ilk cinsel deneyiminden 2 yıl sonra prezervatif kullanma alışkanlığı ve ayrıca kadınlarda 18, erkeklerde 17 yaşına inen cinsel deneyim yaşı ve ortalama 4-5 yıl sonra gerçekleşen evliliklere bağlamak mümkün.” şeklinde konuştu.

Cinsel olarak aktiif kişiler düzenli prezervatif kullanmıyor

Türkiye’de 2009 yılı itibariyle 4,5 milyon potansiyel prezervatif kullanıcısı bulunduğunu ifade eden Piltan, “Bu oranın 2011 yılının sonunda 5 milyona ulaşacağını tahmin ediyoruz. Türkiye’de 15-45 yaş arası potansiyel 33 milyon tüketici bulunmakta. Bu sayının ülkemizde yüzde 12,8’lik oranı düzenli, yüzde 87,2’lik oranı değişken ve düzensiz olarak prezervatif kullanmakta. Kullanıcılar tüketimin yıllık prezervatif tüketiminin yüzde doksana yakın oranını gerçekleştiren dilim içerisinde yer almakta.” ifadelerini kullandı.


Büyük şehirlerde prezervatif  kullanımı daha yaygın
Piltan’ın açıklamasına göre:
Marmara Bölgesi’nde yaşayanlar prezervatifi en çok kullanan yüzdeyi oluşturmaktadırlar; yüzde 54,2
En düşük kullanım oranı Doğu ve Güney Anadolu’da yüzde 4,7,
Karadeniz yüzde 9,3
Ege Bölgesi prezervatif kullanımına duyarlı, İç Anadolu ve Akdeniz ise toplamda yüzde 31.8.
Ülkemizde evli her 10 kişiden yüzde 4’ü prezervatif kullanıyor.
Türkiye’de son nüfüs sayımına göre, nüfüsün yüzde 26’sının 0-14 yaş grubunda yer aldığı, yaş ortalamasının ise 28,5 , 65 yaş üzeri yaş grubu ise nüfusun yüzde 7’sini oluşturuyor.
Ergen yaş grubu olarak nitelendirilen ve cinsel aktivasyonu oluşturan 18 ile 56 yaş segmenti ise nüfus ortalamasının yüzde 42,8’ini oluşturuyor. Bu kişiler de ilişkilerinin yalnızca yüzde 75’inde prezervatif kullanmayı tercih ediyorlar. Aktif prezervatif kullanımı nüfusun ancak yüzde5’i tarafından tercih ediliyor. Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında en az prezervatif kullanımına sahip konumda ve prezervatif kullanımı bakımından en düşük ülke olduğunu gösteriyor. Avrupa’da nüfus dağılımında bu oran yüzde70’leri buluyor.

Evli çiftler prezervatif kullanmıyor

Cinsel hastalıkların en çok görüldüğü ve cinsel hayatın en aktif grubunu oluşturan 18 ila 28 yaş grubu ülke nüfusunun yüzde12,3 oranını oluşturduğunu söyleyen Piltan, sözlerine şöyle devam etti: “Bu oranı yüzde 30,5 ile 28–56 yaş grubu takip ediyor. Bu yaş gruplarında yer alan evli ve aktif cinsel yaşamı bulunan Türk halkının cinsel ilişkiye girme sıklıkları ortalama haftada iki, ayda bu toplam ancak 6 ila 8’e ulaşıyor. Yıllık ise cinsel ilişkili ortalaması ise ülkemizde 103 gün. Ülkemizde evli her 10 kişiden yüzde 4’ü prezervatif kullanıyor.
Ayrıca en yüksek oranda prezervatif kullanan yaş grubu yüzde 67,2 ile 25-35 yaş segmenti.”

- Titreşim halkası prezervatif satışlarını arttırdı-
Erken boşalma sorunu olan erkeklerin tercihi geciktiricili prezervatif
Erken boşalma problemi bir çok erkeğin ortak sorunu olduğunu söyleyen Piltan, bu yüzden ülkemizde en çok geciktiricili prezervatiflere talep olduğunu vurguladı. İyi bir geciktiricili prezervatifin erken boşalma sorunu yaşayan erkeklerin en büyük yardımcısı olduğunu ifade eden Piltan, erkeklerin yaşadıkları bu sorun karşında çaresiz olmadıklarının altını çizdi.
Piltan, “Prezervatif çeşitleri genellikle yanında bir ürünle birlikte satışa sunulduğunda daha çok talep görüyor. Mesela geçen sene 12’li prezervatif alana, titreşim halkası hediye ediyorduk. Sağlığı ve eğlenceyi bir arada sunan kampanyamız yoğun ilgi görmüştü. Geçtiğimiz aydan itibaren de geciktirici spreyle bir kampanya başlattık. Kampanya dönemlerimizde satış hacmimiz yükseliyor, markamız daha fazla kişiye ulaşıyor.” dedi.
Titreşim halkası ile kadınlar orgazm taklidi yapmaktan kurtuldu

Piltan, titreşimli halkacıkla ilgili olarak: “ Avrupa da 12 yıldır, Vibrating Ring diye bilinen titreşimli bir halkacıktır.  Özel dizaynı sayesinde cinsel birleşme esnasında daha fazla zevke ulaşmayı sağlayan Buzzex, hem bayanlar hem de erkekler için uyarıcı oluyor. Kadınlarda orgazmı ve uyarılmayı kolaylaştırırken, erkeklerde erken boşalmayı önlemeye ve daha uzun süreli ereksiyona yardımcı oluyor. Bir saat etkili kumandalı titreşim sistemli Buzzex’in her seferinde yeni bir prezervatifle kullanılması öneriliyor.
Bu ürünü ülkemize 2008 yılı başlarında ilk defa biz getirdik , İngiliz markası olan Buzzex’i 3 yıldır satıyoruz. Türk kullanıcılar artık şunu biliyor ki titreşimli halkacık diyince Buzzex  akla geliyor. Kendine ait eğlenceli bir web sitesi olan Buzzex’ in lansman ve reklam çalışmalarını ağırlıklı olarak internet kanalından  yürütüyoruz. diye konuştu.

Yaz aylarında prezervatif satışları artıyor

Son yıllarda internetten prezervatif satın almak moda olsa da yoğun olarak market, eczaneler, erotik shoplar, kozmetik shoplar, benzin istasyonları, tekel bayileri büfelerde prezervatif satışlarının  yoğunlaşmaya başladığına dikkat çeken Piltan, prezervatif satın alınırken markalı ürünler tercih edilmesinin sağlık açısından oldukça önemli olduğunu ifade etti.
Piltan, “Prezervatifler ülkemizde markalı ve markasız prezervatifler olmak üzere ikiye ayrılıyor,
markasız ürünlerin 12’li  paketleri  1 TL- 5 TL arasında , markalı ürünler ise 8 TL-15 TL arasında değişiyor. Hiç bir kaliteli ürünün ucuz olamayacağı gerçeği prezervatif içinde geçerlidir.
 Kaliteli 1.sınıf lateks ile kalitesiz lateks arasındaki farkı da tüketicilerin ayırt etmesi gerekir.
Kalitesiz lateksten yapılmış bir prezervatif  hiçbir şekilde herhangi avrupa ülkesine giremez. “dedi.
Piltan, Yılbaşı ve sevgililer gününde prezervatif satışlarında önemli bir artış gözlemlendiğini ancak satışlarının en çok bahar ve yaz aylarında artış gösterdiğini söyledi.

 Milliyet

Yorum Gönder Blogger

  1. bende sevmiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. hele ben hiç sevmiyorum........

    YanıtlaSil
  3. sevmeyen türk erkeği değil türk kadını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KADINLAR İÇİN ÖNEMİ YOK HATTA DAHA ÇOK İSTERLER PREZERVATİF TAKILMASINI ANCAK ERKEKLER ET ETE DEĞECEK SÖZÜNDE ISRAR ETMEKTELER

      Sil
  4. 40 yaşında İstanbul da ikamet eden, kendinden emin ve ne istediğini bilen, anlayışlı bir beyim. Yaşıma uygun tesettürlü, türbanlı hanımlarla tanışmak isterim. Eklerseniz sevinirim. Msn adresim: ahmetbey_istanbul@hotmail.com

    YanıtlaSil

DİKKAT!
İfadeler şekiller, jpg, gif, png,bmp formatlarında resim, foto, video, müzik ekliyebilirsiniz.Resim eklemek için-- [img] resim linki [/img] // Müzik eklemek için :-- [nct]Müzik linki [/nct] Youtube Video ekleme:-- [youtube] Youtube Video Link [/youtube] Link kapanış kutucukların arasına boşluk bırakın
***KÜFÜR HAKARET İÇEREN YORUMLAR SİLİNECEKTİR***
Gülen ifade eklemek için işaretleri kullanın
:) (: :)) :(( =)) =D> :D :P :-O :-? :-SS :-t [-( @-) b-(

 
Tavizsiz © 2013. All Rights Reserved. Shared by WpCoderX
Top