URUMİYEden öğle üzeri ayrılıyoruz.Hedefte TEBRİZ var.

Urumiye gölü yakın bir zamanda, kuruyan kısımları doldurularak TEBRİZ'e kestirme bir yol yapılmış.İranlılar "derya yolu" diyorlar.Turingin bize verdiği haritada gözükmüyordu.Güzel bir surpriz oldu.

Tebrize 30 km kala KANDOVAN adlı 2500 yıllık köyü ziyaret ediyoruz.Bizim peribacalarına benziyor.Tek farkı köylüler hala içlerinde yaşıyorlar.

Yol arkadaşım Kandovandaki fazlasıyla turistik fiyatlara kızıyor ve Tebrizde konaklamaya karar veriyoruz.

Çadır mantığına artık iyice alıştık.Gördüğümüz her yeşilliğe çadır kurulabilecek alan olarak bakıyoruz.Tebrize gece ulaştık.Gördüğümüz ilk yeşilliğe çadırı kuruyoruz.

Çadır kurduğumuzda başımıza toplananlar yüzünden uyuyamazdık.Allah ALlah kimsenin uğradığı yok Rolling Eyes

SAbah meseleyi çözdük.Meğer bir dinlenme istasyonunun "kadınlar tuvaleti"nin dibindeymişiz.
"ulen iyi ki yabancıyız yoksa sapık diye çoktan vincin ucunda sallandırmışlardı" Laughing

Kahvaltı sonrası tebrizlilerin"üstü örtülü pazar" dediği "bazari bozorge" yi geziyoruz.

Motorları pazarın kapalı otoparkına koyuyoruz.O kadar dolu ki tersten girmek zorunda kaldık.

Otoparkçılar "emniyetlidir,eşyalarınıza bakarız.Büronun yanına park edin diyorlar.Pasaport ve cüzdanlarımız hariç her şeyi motorların üstünde bırakıyoruz.

iranda ilginç bir gelenek var.vefat edenlerin fotoğraflı ilanlarını şehirde heryere yapıştırıp öldüğünü duyuruyor ve taziyeye bekliyorlar.

"Bazari bozorge"den bir kaç resim

Abaküsü biz de merak ettik.Gerçekten hesap makinesi hızında kullanıyorlar.Riyalden 1 sıfır atarak tümen demelerinin sebebi büyük ihtimalle abaküste hesap kolaylığı.

Tebriz müzesini gezmeye karar veriyoruz.Yazları saat 14 ile 16 arası öğle paydosu imiş.Beklerken ufak bir şekerleme iyi gider Very Happy

Bendenize ilginç gelenler:

Dünyanın en eski şifreli kilidi