Karakilise köyüne 1 km uzaklıktayız.Zincir bir daha kullanılamaz halde.Hava kararmaya başladı.2000 mt rakımda 30 haneli bir çiftçi köyündeyiz.En yakın şehir 120 km uzaklıkta.Köyün çoban köpekleri uzaktan hırlamaya başladılar.Bir kaç çocuk geldi.Konuşmalarından bir kürt köyünde olduğumuzu tahmin ediyoruz.
" Hasan Abi buyur maceraya": Laughing

5 dk sonra bir otomobil gelip durdu.Köyün Ptt cisi imiş.Türkçe konuşuyoruz.

Eğer isterseniz yarın bir kamyonet ayarlarım "diyor.

Geceyi köyde geçirmeye ve yarın tek motorla şehre gitmeye karar veriyoruz.

İple bağlayarak motoru Kilisenin kapısına kadar çektik.

Kapıyı çalıyoruz."Nigahban" açıyor.Derdimizi anlatıyoruz.
"Buraya çadır kurabilirsiniz,hiç bir endişeniz olmasın.Emniyettesiniz,içerden su ,tuvalet,çay,yemek ihtiyacınız olursa haber vermeniz yeter" diyor.
Keyifler yeniden tavan Very Happy

Çadırımızı kuruyoruz.Çayımızı demliyor,akşam nevalemizi çıkarıyoruz.Nefis bir hava,harika bir sessizlik ve huzur var coğrafyada.

Bir müddet sonra içerdekiler de geliyor ve gece yarısına kadar tatlı bir sohbet paylaşıyoruz

sabah erkenden kalkıyoruz.En yakın şehir olan KHOY'a gitmemiz ve uygun bir zincir bulup öğlene dönmemiz lazım

Biz şehre giderken köylü ihtiyarın biri gelip yüksek sesle görevlilere kürtçe bir şeyler söylüyor.Sadece "ayıp","misafur","emanet" kelimelerini anlıyoruz.Bunun üzerine adamlar, biz yokken,ziyaretçilerden zarar görmesin diye eşyalarımızı ve motorumuzu iç avluya almamızı istiyorlar.

Bir kaç saat sonra KHOYdayız.Rastladığımız ilk motor ustasına dalıyoruz.Ali usta 520 zincir bulabileceğimizi söylüyor.

O ringli zincir tabi ki bulamıyoruz.Çok ucuz bir paraya düz zincir alıyoruz.
İstediğimiz bakla sayısında olmadığı için 2 zincir alıp birleştiriyoruz.Bu sizi Tebriz veya Tahrana kadar götürür diyor.

Öğleden sonra yeniden Karakilise'deyiz.Zincirimizi takıyoruz.

Nihayet kiliseyi geziyor ve fotoğraflıyoruz.

Karakilise 1700 yıllık.Havari aziz tatavus putperest Romalılardan kaçmak için buraya yapmış.Mezarı içinde.Bir çok kısım son yüzyılda eklenmiş.

bir kaç gün sonra büyük bir merasim varmış,Dünyanın çeşitli ülkelerinden ermeniler gelip her yıl burada aynı tarihte toplanırlarmış.

Kilisenin içinde büyük bir dibek taşı ve muhtemelen üzüm sıkmak için yapılmış 20 mt uzunluğunda devasa ağaç bir manivela var.

Bir gün boyunca misafirperverliklerini esirgemeyen İran kültür bakanlığı personeli olan bu arkadaşlarla vedalaşıyoruz.

Soldan sağa;

İbrahim:şii bir türk,turist rehberi

Arsalan(arslan): sünni bir kürt,kilise nigahbanı(güvenlikçi)

Babek:Fenerbahçeli bir fars,jeofizik mühendisi,istanbul ünv. mezunu,kilisenin zemin etüdünü yapıyor.

Allah razı olsun tüm sıkıntılarımıza yardımcı oldular.

ALi ustaya tekrar KHOYdan geçip uğrayacağımıza söz vermiştik.Hava kararırken ulaşıyoruz."Türkiyeden motosikletle gelmişler" lafını duyan dükkanın önüne toplanmış

Ali usta ısrarla evine davet ediyor ve bize iranın ünlü yemeği abguşt yapacağını söylüyor..Kasap vahit eti hazırladım bile diyor.

Kabul edemiyeceğimizi,erkenden yola çıkacağımızı,çadır kurmak istediğimizi söylüyoruz.

Evde abguşt yapıp çadırda yeme konusunda anlaşıyoruz.

Çadırımız mevlananın hocası Şemsi Tebrizinin anıt mezarının yanıbaşında.

sabah kalkar kalkmaz park mezarı geziyoruz.

Bu minare/kulenin inşa malzemesine dikkat

Şehir müzesini görüp öyle yola çıkmaya karar verdik

Sadece ilgimi çekenleri fotoğrafladım
Eski yöneticilerin imza yerine kullandıkları mühürler

İranda yaşayan çeşitli kavimlerin folklorik oyuncak adamları

saat ilerleyince dükkanlarını açmişlardır diyerek yeniden vedalaşmak istiyoruz.

Ali usta'ya emeğinin karşılığını zorla verebildik

"kasap vahit:
Kahvaltısız uğurlamam" dedi menemene benzer bi şey yaptı.

"artist" Davut: -2.5 dk oldu hala bi şey istemediniz-deyip peşimizde dolanıp durdu.

Hedefimiz URUMİYE.Yol sorma işleri hasan abinin

öğleden sonra URUMİYEdeyiz.

Güneşin batışını gölde seyretmeye karar verdik.Yerliler "tuz gölü" diyorlar