Ver elini Gürbulak.Bu seferki şekerleme molası Ağrı dağı manzaralı.

Sınır işlemlerine başlamadan önce meteor çukurunu ziyaret ediyoruz.Hemen sınır kapısının önünden yol ayrılıyor.takribi 2 km uzaklıkta.Askeri bölge olduğu için plaka ve isim kaydı yapıyorlar.

Ve sınır geçiş işlemlerine başlıyoruz.İlk kötü surpriz; triptik için 200 Usd araç teminatını bankaya yatırmayı unuttuğumuzu hatırlatıyorlar.Turing görevlisi önce "olmaz" diyor,sonra teşkilatın diğer ayağı ayaklı sarraf "abi yap bi kolaylı abileri mağdur etmeyelim" işaretini çakınca turingci amca "e hadi işinizi çözeyim,ben sizin için paralarınızı yarın yatırırım,siz de bi yemek parası üstüne koyun" diyor.Turingin evraklar için hazırladığı klasörü birer takım hediye ediyor.İçinde TR çıkartması,ortadoğu haritası,v.b var.Hasan abi yine de bir eksiklik olmasın diye İstanbul'da turingte çalışan arkadaşlarımıza danışıyor.

TR çıkartmalarını yapıştırıyoruz.Şöförler İran'da güvenlik açısından faydalı olacağını söylüyorlar.

İlk kazığı tümen alırken yiyoruz.Fotoğraftaki K.O.Ç yemin billahlar ediyor_"Abi uçak çarpsın,gece uyurken kıçıma tren girsin ki iran tarafında bu paraya tümen alamazsınız,1 TL ye 500 tümen oluyor ama ben size 550 vereyim diyor.Sınırı geçince İranlılar 1 TL ye 650 tümen veriyorlar.Allahtan az bir miktar bozduruyoruz.

"Olsun be abi diyorum,ya banka için 1 gün daha bekleseydik"
Hasan abinin cevabı hazır:"kavgada yumruk sayılmaz,turist dediğin kazık yer"

Sınırda toplam 2 saat harcıyoruz.İran tarafında bürokrasi az ama herkes yavaş çekimle çalışıyor.

Bezergan'da hemen 20 günlük zorunlu İran trafik sigortası yaptırıyoruz.Motosiklet başına 40 tl tutuyor.

İrandaki ilk hedefimiz ÇALDRAN şehrinde 2000 mt rakımda bir yaylada bulunan Karakilise.Hz İsa'nın havarilerinden Aziz Tatavus adına yapılmış 1700 yıllık Antik bir Ermeni kilisesi.

ŞOT şehri/kasabasında yemek molası veriyoruz.Ekmek yok.Onun yerine "Nanı berberi" dedikleri bu pideden alıyoruz.Fırıncı delikanlının adı Neriman.Türkiyedeki akrabalarından bahsediyor ve fotoğrafımızı çekiyor.

Portakal suyunun markasına dikkat

Karakilise yolundayız.Harika bir coğrafyada ilerliyoruz.Güneş batmadan ziyaret edip en yakın şehre dönmeyi planlıyoruz.

Akılsız başın ne çeker ayakları:

Köyün giriş yolu 5 km toprak mıcır.Gazı kapattık 80-90 gidiyoruz.Zincirim folloş olmuş.Şimdi gererim, sonra gererim derken bir kasiste dişliden atıyor ve GAME OVER